Makeup Revolution Precision Contour Oval Brushes

Makeup Revolution Precision Contour


Makeup Revolution has released a set of oval brushes that are affordable (in contrast to the Artis oval brushes) and good quality. Oval brushes trend is pretty big right now and you've probably seen them in numerous youtube videos etc. 

The design of the Makeup Revolution brushes immediately draw my attention. Handles are in a rose gold colour and they look quite expensive in my opinion. The Precision Contour set contains three oval brushes. Makeup Revolution claims that the oval brushes are designed to adapt to the shape of your face, providing the most flexible movement for flawless application. These brushes are made with extremely fine and super densely packed synthetic hair. They are really soft to touch and don't shedd.

Makeup Revolution Precision Contour Brush Set


Makeup Revolution suggests Pro Precision Brush Oval Face should be used for blending out contour, bronzer, blusher or finishing powder. I think it's a bit too big for blending out contour. This is why I use it as a foundation brush and it does a great job.

Pro Precision Brush Oval Cheek can be used for sculpting out the cheekbones. I haven't used this brush so often, but this would probably work good with cream blushers. 

Pro Precision Brush Oval Shape can be used for shading and highlighting the smaller areas of your face and can also be used with concealer. This is the smallest brush of the trio. I really like it for blending out concealer and shading your nose/cheekbones. 

Makeup Revolution Precision Contour Oval Face Brush

I would say this is a great set that can be used for various makeup applying techniques. I would especially recommend this set for cream products and if you like using contouring technique on a daily basis. 

The Makeup Revolution Precision Contour set costs 30,99€ and I got mine from licila.si

I would also recommend you to explore Ebay and Aliexpress if you're interested in oval brushes and want to try some out but wouldn't want to pay more than 5€ for a brush. You cand find an oval brush for as cheap as 1€ there. I wouldn't dare to speak about the difference in quality since I haven't bought one from Ebay yet. But it's probably worth the money ;)

7 komentarjev

  1. Jaz imam za Ebaya, sem ravno objavo napisala. Nek love-hate odnos. Ful dober finiš ob nanosu, ampak madona, jaz za to porabim 3-4 več pudra kot običajno. Sicer pa tej so meni bolj dodelani, malo bolj gosti in predvsem lepši za videt.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. O super, bom preverila objavo :)
      Jaz pa porabim minimalno pudra oz. isto kot pa če uporabim beauty blender ali čopič. Ščetine so pa res gosto skupaj :) Ja, so kar estetsko dovršeni. Jaz sem itak sucker za lep dizajn.

      Izbriši
  2. Še zdaj mi je nekako ta koncept čopičev hecen :). Spominja me na zobne ščetke :D. A so drugače mehke ščetine? Se mi zdi, da so pregoste in bo preveč zblendalo izdelke. Čeprav so verjetno idealene za vse, ki obožujejo kremne izdelke :).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaa, zobne ščetke! :) Ščetine so presenetljivo mehke. Se včasih kar božam po obrazu s čopiči (weirdo), no, saj se z Metallic čopiči z Ebaya tudi. :D
      Čopiči so idealni za kremno konturiranje in tekoče pudre. Za ostale stvari v kamnu pa po mojem mnenju no-go. Tako, da me res zanima kakšen je MUR set ovalnih čopičev za oči.

      Izbriši
  3. Super predstavitev, jih grem kar izbrskat, da jih preskusim ;).

    OdgovoriIzbriši
  4. Teli čopiči so pa postali moji favoriti. Za dve minutke sem konec s foundation :) Hitreje kot s temi čopiči še nisem nikoli ustvarila makeup look-a! Vse pohvale- všeč mi je videz čopičev, ščetine so zelo mehke... edina malenkost je to, da moram paziti da jih ne upogibam preveč, ker so plastični in se bojim da jih bom zlomila :P xx Maja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, tudi moji. So skoraj da nadomestili moj beautya blender. Se strinjam, da je izgled čopičev res dovršen. Tega da bi se zlomili (sploh največji čopič), se pa tudi jaz bojim, ker je držalo pri glavi res zelo ozko/tanko :D Ampak: so far, so good.

      Izbriši