KIKO CC CREAM CUSHION COMPACT SYSTEM REVIEW

In terms of innovation and effective ingredients Korea has always been the leading beauty market. Cushion systems are pretty popular there, so it was just a matter of time when the rest of the world would adapt this trend.
At first I wanted to buy Loreal's Nude Magique cushion, but their shades were all too dark for me. Instead I bought KIKO's CC Cream Cushion Compact System which is available in 12 different shades.






Kiko Cushion Compact has a very sleek silver packaging with a press button to release the lid. The build-in mirror also comes very handy. The unique sponge contains the foundation fluid which you apply to your face with the help of the provided make up sponge. The first thing I noticed when I tapped the foundation onto face was the very unpleasant smell of the make up sponge. This is why I prefer using a Beauty Blender. 

The finish is a very luminous healthy looking one. The formula is very buildable. But I must say I don't see how this should be a colour correcting foundation, since this doesn't cover any of redness, undereye circles or scars, for that matter. I think this probably wouldn't give enough coverage for those with such problems or dry skin. But for me and my skintype this seems to be the perfect cushion. I especially love it because it feels very light and natural on the skin.




Kiko CC Cream Cushion System in WB15

PRICE

The cushion compact retails for 15,90€  for 10ml of product which approximately will only last you 1 month for daily use, so in terms of usage, it's not very affordable (in terms of drugstore product/price ratio), but I got it on sale for 7€. I would really recommend you to try out a cushion system if you haven't already. I heard the ones from Lancome are pretty good. I'd also suggest you to check out the Korean brand Missha.

5 komentarjev

  1. Jaz si kar sama naredim svojo cushion. Ko imaš enkrat embalažo si lahko sama miksaš :D. So mi pa zelo všeč te njihove gobice, ki jih uporabljam ko nimam zraven makeup sponges. Če ti ta zelo smrdi, lahko naročiš kakšno posebej. Jaz sem na Jolseju naročila aritaum gobico. Škoda, da ni prekriven. Odtenek pa izgleda dokaj svetel. Od L'Oreala so res vsi pretemni.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, sem videla tvoj DIY projekt tudi :) Saj mislim, da bom tudi sama tako naredila, ker mi je embalaža res všeč. Sem že razmišljala, da naročim novo gobico, ta mi res smrdi po plastelinu :D
      Noja, če ga plastiš pridobi na prekrivnosti, ampak definitivno ni "full coverage". Odtenek mi je všeč. Mi je prodajalka predlagala temnejšega in se skoraj skregala z mano, glede tega kakšen podton imam. Na koncu sem vzela tega, ki ima rumen podton in je meni čisto všeč :) so that's that.

      Izbriši
  2. Tudi sama imam tega in sem zadovoljna, mi je všeč, da ni ful prekriven,pa taklep končni efekt ima.Je pameni karznal zlest v kako globjo gubico, pa na nosu je hitro izginil stran, ampak drgače mi je bil dober. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vem, vem. pri tebi sem ga videla :) Tudi meni je všeč, da ni čisto prekrivne. Mislim, za moje potrebe je čisto dovolj prekriven. Res? Jaz pa tega, da bi mi lezel v gubice nisem opazila, sem pa opazila, da če ga ne fiksiram dobro "pobegne" z nosu :D

      Izbriši